Община Петрич започва събиране на декларации за новия модел на такса битови отпадъци, влизащ в сила от 2026 г.
Уважаеми собственици на недвижими имоти на територията на община Петрич,
Във връзка с предстоящото въвеждане на изцяло нов модел за определяне на таксата за битови отпадъци, предвиден в последните изменения на Закона за местните данъци и такси, които ще влязат в сила от 1 януари 2026 г., Община Петрич Ви информира за важни предстоящи действия и ангажименти.
Отпада досегашният начин за изчисляване на такса битови отпадъци въз основа на данъчната оценка или балансовата стойност на имотите. Законодателят е определил три нови начина за изчисляване на таксата:
- според индивидуално определено количество битови отпадъци (вкл. чрез торби с вместимост);
- според брой и вместимост на съдовете и честотата на извозване;
- според брой ползватели на услугата в имота.
В тази връзка Община Петрич стартира кампания по събиране на декларации, които ще послужат за бъдещото изчисляване на такса битови отпадъци. Необходимо е да се подадат данни относно:
- Брой на ползвателите в недвижимите имоти;
- Специфика на експлоатация за юридически лица (площ, брой места, персонал и др.);
- Брой и вид съд за смет с вместимост.
Срок за подаване: от 07.08.2025 г. до 30.09.2025 г.
Начини за подаване:
- На място: Дирекция „Местни данъци и такси“, гр. Петрич, бул. Цар Борис III №13 (08:00 – 16:30 ч., без прекъсване);
- Електронно, с КЕП на email: mdt@petrich.bg
Важно: За сгради в режим на етажна собственост, декларация подава управителят или председателят на управителния съвет.
При неподаване на декларация, ще се използват налични данни от НБД „Население“, НАП, НОИ и др. регистри.
Информация и съдействие: на място в Дирекция „Местни данъци и такси“ или на тел. 0745/ 60570
Димитър Бръчков
Кмет на Община Петрич